חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- תקופה רומית קדומה בעין יעל

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר


5 טיפים תזונתיים למשפחה בחופשת הקיץ

חופשת התלמידים החלה ואנו, בעיקר האימהות העובדות, נכנסות ללחץ. בשבילנו זה עז אמתי שצריך לדעת להתמודד אתו. אם תשכילו ליישם את 5 העקרונות הבאים, אזי תוכלו לעבור את הקיץ בשלום, וגם לסגל לילדיכם מעכשיו אורח חיים בריא להמשך חייהם. נצלו את חופשת הקיץ, ואל תחכו לתחילת שנה'ל, כדי לחנך את ילדיכם לתזונה בריאה. ילדים רוכשים כישורי תזונה נכונה מהבית, יותר מכל מקום אחר! ההורים הם האחראים הבלעדיים לתזונת הילדים בכל ימות השנה, ובחופשת הקיץ במיוחד. מהעז הזה אי-אפשר לקבל פטור. אבל בסוף, מעז יצא להם מתוק – בזכותכם. בהצלחה!

1. הכינו לו'ז שבועי פעיל
כתבו לו'ז יומי מאורגן בו תכננו גם זמני ארוחות, זמני פעילות גופנית, זמן מוקצב לשעות מסך, מפגשים עם חברים וכדומה. כאשר יש סדר יום ברור ומוגדר, יוצרים מסגרת בה הילד יותר עסוק, ופחות חושב או פונה לאוכל כתוצאה משעמום וישיבה ממושכת מול המסכים.

2. הכינו תיק אוכל לימים מחוץ לבית
בחופשת הקיץ, יוצאים לבילוי של יום שלם מחוץ לבית עם הילדים? אז כדאי שתתארגנו בהתאם עם כריכים מלחם מלא וממרחים בריאים וירקות חתוכים, פירות קיץ, ובקבוקי מים. כך תפחיתו אכילה של מאכלים זמינים ועתירי קלוריות.

3. הכינו חטיף או ממתק בריא
לפעמים מארחים חברים או בא לאכול ממתק בשביל הכיף, אז מה עושים? מכינים חטיפים בריאים. ניתן להכין מגוון של גלידות בריאות מפירות טבעיים, גלידות יוגורט עם פרי, גלידות סורבה. או לחפש גלידות וארטיקים ללא חומרים משמרים המכילים צבעי מאכל טבעיים בלבד, המוגשים במנות אישיות. ניתן להכין גם חטיף גרנולה משיבולת שועל, כדורי תמרים ואגוזים, ותפוחוני צ'יפס.

4. שלבו ירקות טריים וצבעוניים בכל ארוחה
הירקות עשירים בסיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים. הסיבים תזונתיים ומשרים שובע. אם אוכלים יותר ירקות בארוחה, זה יגרום לכם ולילדכם לאכול פחות מהפחמימות והחלבונים. שתפו את ילדכם בהכנה של ירקות חתוכים וסלטים שונים, שחקו עם האוכל איתם, ותנו להם להכין מגוון של פרצופים או חיות כיד הדמיון. תנו להם לבחור ממגוון ירקות מכל חמשת הצבעים.

5. פרי במקום ממתק
הציעו פרי במקום ממתק בחופשת הקיץ. פרי הינו טבעי ואינו מכיל צבעי מאכל וחומרים משמרים, המצויים בממתקים השונים. הפרי מכיל אחוז גבוה של מים, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. על כן, מומלץ להציע ממגוון פירות הקיץ, ובמקום צנצנות של עוגיות או קורנפלקס ממותק במטבח או בפינת האוכל, רצוי להניח קערות של פירות ממגוון צבעים.

מתכון: גלידת יוגורט טבעית
רכיבים:
2 כוסות פרי טבעי קפוא שהקפאתם מראש [תותים, בננות חתוכות, חתיכות מלון או מנגו].
גביע יוגורט 1.5% שומן במתיקות מעודנת.

אופן ההכנה:
1. מרסקים את הפרי הקפוא במעבד מזון לקבלת סורבה עדין.
2. הוסיפו את היוגורט עד לקבלת מרקם אחיד.
3. העבירו לכוסות הגשה והגישו מיד.

קלוריות למנה: 140 קק'ל

בתאבון!

מאת: ליטל פיינגרץ [ראה תמונה], דיאטנית קלינית B.SC בסטודיו C , הרשת הנשית המובילה לעיצוב, חיטוב, כושר והרזיה


  הדפס          שלח לחבר        ילדים





עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved