חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- תקופה רומית קדומה בעין יעל

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר


פעילות עם ילדים - מספר טיפים שימושיים להורים

הורה המקפיד על פעילות גופנית קבועה לעצמו משדר לילדיו כי פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. אז מה כדאי לקחת עם הילדים לפעילות בפארק? איך לגרום לילדים פעילים ?לאיזה גיל מתאימים איזה משחקים? וכמה קלוריות שורפים? לפניכםטיפים לפעילות עם הילדים מאת: יאיר קרני מנחה תוכנית מסלול בריאות במתחם הספורט ספיבק, רמת גן.

בחינוך בבית קיים מכשיר חינוכי בו ההורה מפעיל את ילדו ומנגד קיימת הדוגמא האישית אותה נותן ההורה לילדו בחיי היומיום. הורה המקפיד על פעילות גופנית קבועה לעצמו משדר לילדיו כי פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. להורים הפעילים מומלץ לצרף את ילדיהם ומשפחותיהם לחלק מהפעילויות ולהפכן לחוויה משפחתית.

לדוגמא - כאשר ההורה יוצא להליכה או ריצה או רכיבה בפארק, מומלץ לצרף את ילדיו פעם או פעמיים בשבוע באופנים הבאים: ילד עד גיל 3-4 אפשר להוביל בעגלת ספורט כאשר ההורה צועד או רץ. ילד בגילאים 5-8 יכול ללוות אותו ברכיבה על אופניים.
בשבתות, בחופשים, מומלץ -לצאת לפעילויות משפחתיות משותפות בטבע. חשוב להקפיד שפעילויות אלו תהיינה לילדים חוויה חיובית ולא מסע תלאות.

טיפ ראשון: משחק עם ילדים מוציא הרבה אנרגיה. למשל: הרימו את הילד מספר רב של פעמים. פעולה זו מפעילה גם את ההורה וגם את הילד. ההורה מפתח את שריריו, כאילו הרים משקולת ולילד, גורמת פעולה זו להשתמש בשרירים העדינים בשמירה על היציבה.

טיפ שני: הסיעו את ילדכם בעגלת ספורט [עגלה עם גלגלים גדולים שפותחה במיוחד לפעילות הגופנית של ההורה. אפשר לצעוד עם זה צעידה מהירה ולרוץ]. הילדים בני 5-8 יכולים ללוות את ההורה הצועד או הרץ ברכיבה על אופניים. כל קילומטר של דחיפת עגלה – גרומת להוצאה של כ- 100 קלוריות. ילד רוכב על אופניים יוציא לכל קילומטר 20-50 קלוריות, תלוי במשקל גופו.

טיפ שלישי: משחקי תופסת עם הילדים. יש לאפשר לילדים להיות תמיד מספר צעדים לפני ההורה הרודף ולהקפיד לא לברוח יותר מדי רחוק מהילד הרודף ולאפשר לו לתפוס מדי פעם בפעם. משחק כזה גורם להוצאה קלורית של עד 150 קלוריות להורה כל 10 דקות, לילד הקטן 20-30 קלוריות ולילד היתר גדול 40-60 קלוריות.

טיפ רביעי: הביאו אתכם לפארק גומיות ארוכות , ריתמו את הילד ותנו לו להוביל אתכם. לסירוגין, הובילו אתם את הילד. מדי פעם, תנו לילד לרוץ עם הגומייה למותניו ותנו לו להתרחק עד שכוח הגומייה יתגבר על ריצתו ויגרום לו לחזור אליכם. בצעו זאת מספר פעמים, והשתדלו שהילד יגיע בכל פעם מעט רחוק יותר.

טיפ חמישי:. הביאו 'צלחת מעופפת' - פריסבי - ולמדו את הילד להעיף את הצלחת. יש להתחיל במשחק עם הילד ממרחק כ- 10 מ' מהילד. מומלץ לשחק עם הילד כ-10 דקות כשהמשחק משתלב בסך כל הפעילות באותו היום.

טיפ שישי: ילדים מחקים את מעשי הוריהם. בתום הפעילות בצעו מתיחות ולמדו את הילדים כיצד לבצע. יש להקפיד על ביצוע המתיחות בסיום כל פעילות. אם הילד טיפס, נתלה והתקדם על ידיו וזחל הרבה במתקני הפארק– חשוב להוסיף מתיחות לידיים ולפלג הגוף העליון בנוסף למתיחות הרגילות לפלג הגוף התחתון.

טיפ שביעי: אל תאכלו ארוחה מלאה שעתיים לפני היציאה לפעילות. יש לשתות כמה לגימות מים אחרי כל תרגיל או משחק. יש להקפיד שהשתייה תהיה מים ולא מיצים מתוקים.

באופן כללי: קיימים מגרשי משחקים אתגרים ובהם מסלולים מאתגרים כמו מתקני טיפוס, זחילה בגובה, ותלייה על הידיים. מומלץ לעודד את הילדים לעבור את המסלולים הללו כשגרה. מסלולים אלה מפתחים בילדים מיומנויות רבות בנוסף לפיתוח השרירים בפלג הגוף העליון: שרירי הידיים, הגב ובית החזה. כשם שהליכה, ריצה ורכיבה על אופניים מפתחת את פלג הגוף התחתון, מפתחת פעילות זו את שרירי פלג הגוף העליון כולל הידיים. מומלץ לשלב בכל יציאה לפעילות בפארק, גם כעשר דקות פעילות במתקנים הללו.

לסיכום:
1. רוצו/לכו עם עגלת ילדים או אופני ילדים במשך עשר דקות אל הפארק כחימום. בתום הפעילות חזרו עוד 10 דקות כשחרור
2. בצעו את הטיפים מהראשון ועד השביעי לפי הסדר, כאשר כל פעילות כזו נמשכת עשר דקות סך-הכל 70 דקות פעילות בפארק
3. במשך 70 דקות יוציא ילד במשקל 5 ק'ג 75 קלוריות, ילד במשקל 10 ק'ג 150 קלוריות, ילד במשקל 15 ק'ג 225 קלוריות, ילד במשקל 20 ק'ג 300 קלוריות, ילד במשקל 25 ק'ג 375 קלוריות, מבוגר במשקל 70 ק'ג 700 קלוריות

תוכנית ההרזיה 'דרך הכושר לחיים בע'מ' המבוססת על משנתו של יאיר קרני ומונחית על ידו, חזרה לפעול בימים אלו במשכנה החדש במרכז הספורט ספיבק ברמת גן. התוכנית מיועדת לכל אדם הבוחר בבריאות טובה כאורח חיים.

תוכנית ייחודית זו משלבת את התזונה הנכונה עם הפעילות הגופנית והבריאות - במטרה להביא כל משתתף לשיפור הרכב גופו [אחוזי שומן] ומשקלו, לשיפור מצבו הבריאותי וכושרו הגופני, ולשמרם במצב תקין לאורך שנים רבות.

מיקום:
מרכז הספורט ספיבק ברמת גן, רוקח 123
שעות פעילות: ימים א'-ו' 7:00-20:00

  הדפס          שלח לחבר        ילדים





עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved