חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- תקופה רומית קדומה בעין יעל

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> תזונה ובריאות >> השמנה זה לא בהכרח סיפור של חורף / ד'ר אסנת רזיאל
השמנה זה לא בהכרח סיפור של חורף / ד'ר אסנת רזיאל
הטמפרטורות יורדות, הימים מתקצרים, החורף בפתח אבל זה לא סיבה להשמין. כיצד נשמור על משקלנו בתקופת החורף? על כך בכתבה הבאה...

השמנת חורף היא תופעה מוכרת, הירידה בטמפ' גורמת לתחושת רעב מוגברת ואכילת מזון עתיר שומן וסוכר כמו חטיפים, פיצוחים, מתוקים וכיו'ב. בנוסף, כשקר בחוץ אנחנו נוטים להסתגר בבית, רצוי מול הטלויזיה עם שמיכת פוך וכוס שוקו חם - חוסר הפעילות הגופנית גורמת להאטה בחילוף החומרים.

לזה מצטרף הדכדוך הפוקד אותנו בעונה זו שגם הוא שולח אותנו להתנחם באוכל. רובנו מעלים בין ק'ג אחד עד שניים בחורף ולא בהכרח משילים אותם.

עד כאן החדשות הרעות. החדשות הטובות – זה תלוי רק בנו! ניתן למנוע עלייה במשקל ואף לרדת במשקל גם בחורף. איך עושים זאת?

פעילות גופנית

הקפידו על פעילות גופנית סדירה – פעילות גופנית היא הנשק הטוב ביותר נגד השמנה. שלבו אימונים אירוביים ששורפים קלוריות לצד אימוני כוח שמעלים את חילוף החומרים לטווח הארוך. מחקרים מראים שפעילות גופנית מעוררת הפרשת אנדורפינים – הורמונים המשפיעים על מצב הרוח. גם כאן הסוד הוא התמדה, לכן מומלץ ליצור מחוייבות - קבעו עם חבר או ערכו תוכנית שבועית שבה אתם מתחייבים לעמוד.

אור השמש

צאו החוצה גם ביום קריר למשחק עם הילדים או טיול עם הכלב. אור השמש והפעילות הגופנית ישפרו את מצב רוחכם.

אכלו בריא

אכלו בריא – לא, אין הכוונה להמבורגר וצ'יפס כי אם לתפריט מאוזן הכולל שלוש ארוחות עיקריות בוקר, צהריים וערב ושתים - שלוש ארוחות ביניים.

פחמימות – זו לא מילה גסה. שלבו בארוחות הביניים פחמימה כמו פרי, קורנפלקס, קרקר או לחם מחיטה מלאה כך תשמרו על יציבות ברמות הסוכר בדם ולכן על רמת סרוטונין האחראי על מצב הרוח.

המנעו מאלכוהול

אלכוהול אולי מחמם, אבל הוא תענוג יקר מאוד. בקבוק בירה [330 מ'ל] מכיל 130-150 קלוריות, יין אדום 150 קלוריות לכוסית [150 מ'ל]. יוצאים לבלות? הגבילו את שתיית האלכוהול לכוסית אחת.

אכלו ירקות ופירות

הרבו באכילת ירקות - מרק ירקות הוא מנה נפלאה לפתוח ארוחה – חם, בריא ומשביע.

שתו מים: כשקר בחוץ אנו נוטים לחשוב בטעות שאין צורך לשתות מים. אולם גם בעונת החורף הגוף זקוק למים בדומה לעונת הקיץ. שתיית מים חשובה לחילוף החומרים בגוף. שתו 8-12 כוסות מים ביום, ניתן לשתות מים חמים בשילוב נענע או לימון. מומלץ להימנע לחלוטין משתייה ממותקת.

והעיקר שיהיה חורף חם, קל משקל.
---------------------------------------------------------------------------
מאת: ד'ר אסנת רזיאל , כירורגית, מומחית בניתוחי הרזייה, המנהלת הרפואית של מלב'י – המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת אסיא מדיקל וליטל לופו דיאטנית מלב'י ומנהלת אתר תזונה

נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved