חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> התפתחות הילד >> זה היה סיפור של חורף. ויותר/ ד'ר אפי הרנוי
זה היה סיפור של חורף. ויותר/ ד'ר אפי הרנוי
החורף הישראלי אומנם לא ידוע כחורף קשה במיוחד, אבל לכולנו כולל הילדים יש פחות הזדמנויות להיות בחוץ ולהפעיל את הגוף. אפי הרנוי מציע לגייס את החורף לטובת העניין, כולל טריק קטן: פעילות בעזרת מטריות.

מי מאיתנו לא נהנה כשהטיפות זולגות על החלון, הרוח נושבת ואנחנו שכובים מכורבלים תחת שמיכת הפוך, מאושרים על שאיננו נמצאים בחוץ, בגשם ובקור. ומי לא נהנה לפעמים להיות בחוץ ולהירטב.

החורף הוא עונה נהדרת, שבה האוויר נקי יותר והשדות והגנים מקבלים מים, ורק אנחנו הופכים להיות כבדים יותר. בשל מזג האוויר והעובדה כי יש פחות אור ויותר רטיבות וקור פוחת גם הרצון לפעילות. עם זאת, ידועה לכול חשיבותה ותרומתה של הפעילות הגופנית לבריאות, להתפתחות הגוף והנפש וכן להתפתחות הילד, ולפיכך כדאי לא להיכנע לתנאים החורפיים שבחוץ ולהשתדל להפעיל את הגוף.

אחת האפשרויות לפעילות גופנית בחורף היא שימוש בסימני העונה, כמו מטריות, מעילים ומגפיים, לצורך יצירת הפעלה תנועתית-לימודית מהנה. כבר כתבה בעבר המשוררת נעמי שמר: 'שנינו יחד תחת מטרייה אחת, שנינו מדלגים בכל השלוליות. עיר בגשם, שחה לנו ככה, החיים יפים כדאי לכם לחיות'. ומכאן, הורים ומורים, כדאי לפעול ביחד עם הילדים.

מאמר זה מביא כמה דרכים שבהן ניתן להפעיל את הגוף בחורף ולהפוך אותו, על סימניו, לתענוג בשביל הילדים.

מקישים עם המטרייה
1. הולכים לטייל במרחב, כאשר ידית המטרייה אחוזה ביד ובכל צעד מקישים עם המטרייה על הרצפה.
2. הולכים לטייל במרחב, כאשר ידית המטרייה אחוזה ביד ובכל צעד מחליפים יד ומקישים עם המטרייה על הרצפה. רצוי לתרגל יד ורגל נגדיות וגם יד ורגל באותו הצד.
3. קופצים בשתי רגליים על כריות האצבעות, כאשר ידית המטרייה אחוזה בשתי הידיים ומקישים על הרצפה קלות בכל נחיתה.

מתיחות
1. אוחזים בשתי ידיים במטרייה, כאשר כפות הרגליים בפישוק ברוחב האגן והברכיים כפופות קמעה. מותחים את שתי הזרועות כאשר הן ישרות עד למעלה ומורידים אותן ישרות לפנים לאט-לאט. רצוי לתרגל בעמידה, בהליכה ובריצה קלה.
2. אוחזים בשתי ידיים במטרייה, כאשר כפות הרגליים בפישוק ברוחב האגן והברכיים כפופות קמעה. מותחים את שתי הזרועות כאשר הן ישרות עד למעלה, וכאשר הן מתוחות מבצעים כפיפה של הגו לצד אחד וחוזרים למרכז ואז כפיפה לצד השני ובחזרה למרכז.
3. אוחזים בשתי ידיים במטרייה, כאשר כפות הרגליים בפישוק ברוחב האגן והברכיים כפופות קמעה. מותחים את שתי הזרועות כאשר הן ישרות עד למעלה, וכאשר הן מתוחות מבצעים הפניה של הגו לצד אחד וחוזרים למרכז ואז הפניה לצד השני ובחזרה למרכז.
4. אוחזים בשתי ידיים במטרייה, כאשר הרגליים צמודות וישרות או בפישוק קל והברכיים ישרות, אך לא נעולות. מותחים את שתי הזרועות כאשר הן ישרות עד למעלה, וכאשר הן מתוחות מבצעים כפיפה של הגו לפנים עד שנוגעים עם המטרייה באצבעות כפות הרגליים וחוזרים לעמידה זקופה לאט.
5. מניחים את המטרייה על העורף ובעזרת שתי כפות הידיים אוחזים בה. מפשקים את הרגליים פישוק רחב [יותר מרוחב אגן], הברכיים ישרות, אך לא נעולות, ומבצעים 'תחנת רוח', כאשר בכל פעם מביאים קצה אחד של המטרייה להצביע על כף הרגל בצד הנגדי.
6. אוחזים בשתי זרועות ישרות במטרייה ותוך כדי הליכה מבצעים כפיפה בגו ומנסים להגיע עם המטרייה המאוזנת עד לקצות האצבעות מבלי לכפוף את הברך.

עבודת ידיים
1. מסובבים את המטרייה מספר סיבובים לצד אחד תוך הצלבת הידיים ולאחר מכן לצד השני. רצוי לתרגל ראשית בעמידה ואחר כך בהליכה איטית.
2. מסובבים את המטרייה מספר סיבובים לפנים תוך ביצוע תנועה של יד רודפת יד ולאחר מכן לאחור. רצוי לתרגל ראשית בעמידה ואחר כך בהליכה איטית.
3. בישיבת קרוס מעבירים את המטרייה תחת הברכיים ואז מעל [מציירים מעגל עם המטרייה].
4. בישיבת קרוס, מפשקים מעט את הברכיים, מעבירים את המטרייה תחת ברך אחת ואז מעל הברך השנייה ובחזרה באותו אופן [מציירים את הספרה 8 עם המטרייה].
5. מסובבים את המטרייה באמצעות כפות הידיים והאצבעות, כאשר המטרייה במצב אופקי [מקבילה לרצפה].
6. אוחזים במטרייה בשתי ידיים ומבצעים עם הזרועות תנועות חתירה הלוך ושוב.
7. אוחזים בידית המטרייה, כאשר זו פתוחה והקצה מונח על הרצפה. אוחזים בידית וביד אחת מסובבים את המטרייה.
8. אוחזים בידית המטרייה, כאשר זו פתוחה ונשענת על הכתף. אוחזים בידית ובשתי ידיים מסובבים את המטרייה.

עבודת רגליים
מניחים את המטרייה סגורה על הרצפה.
1. עוברים מעל המטרייה בהליכה לפנים ולאחור.
2. עוברים מעל המטרייה בקפיצה בשתי רגליים על כריות האצבעות לפנים ולאחור.
3. עוברים מעל המטרייה בדילוג לפנים ולאחור.
4. עוברים מעל המטרייה בדילוג מצד לצד.
5. עוברים מעל המטרייה בקפיצת 'צפרדע'.
6. עוברים לאורכה של המטרייה בקפיצות פישוק לפנים ולאחור.
__________________________________________
ד'ר אפי הרנוי - דוקטור לחינוך, בהתמחות פסיכולוגיה חינוכית התפתחותית, מומחה להתפתחות הילד, תנועה לגיל הרך וקשרי הורים וילדים, M.A. בחינוך גופני ובפסיכולוגיה חינוכית-התפתחותית, מורה לחינוך גופני, מומחה לגיל הרך, מאבחן ומטפל בספורט טיפולי, שחייה שיקומית והידרותרפיה, מנהל חברת 'יופי-טופי', העוסקת בתנועה לגיל הרך ובשיווק ציוד ספורט. ומחבר הספר 'מי יכול ...? הפעלה תנועתית לילדים'


נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved