חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- תקופה רומית קדומה בעין יעל

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> תזונה ובריאות >> חשיבות ארוחת הבוקר / כוכבית דוידיאן
חשיבות ארוחת הבוקר / כוכבית דוידיאן
באנגלית ארוחת בוקר היא – Breakfast – שבירת צום וכך למעשה היא ארוחת הבוקר. רוב הילדים אוכלים את ארוחת הערב בשעות שבע , שמונה בערב וכך הם בצום עד שעות הבוקר, כ – 12 שעות של צום. מחקרים של ה – ADA [ארגון התזונאים האמריקאי], מראים שילד שאינו אוכל ארוחת בוקר הוא פחות מרוכז ויותר עצבני, המוח דורש סוכר ואנרגיה ולגוף חלבונים וויטמינים. ילד שאוכל ארוחת בוקר מתפקד יותר טוב במשך היום, מרוכז יותר וכך קולט ולומד יותר טוב.

הדרך הטובה ביותר להרגיל ילד לאכול ארוחת בוקר היא דרך דוגמא מההורים. גם לנו ההורים יש משקל רב בסיגול הרגלים לילדנו ולכן מאוד מומלץ לשבת עם הילד בבוקר ולאכול יחד איתו. בנוסף, מומלץ מאד לתת לילד לבחור בין מספר אפשרויות.

אפשרויות מומלצות לארוחת בוקר:
•דגני בוקר דלים בסוכר ובצבעי מאכל ועשירים בסיבים תזונתיים ובדגנים מלאים כמו חיטה מלאה או שיבולת שועל.
•מנת פירות חתוכה וערוכה על הצלחת
• פרי מעורב עם יוגורט לדוגמא: בננה עם יוגורט וכפית דבש.

ארוחת הבוקר לא צריכה להיות מורכבת ממספר רב של מנות אלא חשוב שהיא תיתן מספיק אנרגיה ותכין את הילד להמשך היום.

מהם סיבים תזונתיים ומדוע חשוב לשלבם בתפריט ארוחת הבוקר?
את הסיבים התזונתיים אנו מקבלים מקליפות הפירות והירקות ומהדגנים המלאים. האנזימים במערכת העיכול אינם יכולים לפרק את הסיבים ולכן הם מגיעים שלמים למעי הגס, הכללת סיבים בתפריט ממתנת את עליית הסוכר בדם, בעיקר אחרי ארוחה עשירה בפחמימות וכך נשמרת האנרגיה לאורך זמן ומרגישים רעננים ואנרגטיים.

ישנם 2 סוגי סיבים תזונתיים: מסיסים ובלתי מסיסים.
סיבים מסיסים - סיבים הסופחים מים, מפעילים את מיצי המרה וע'י כך מסייעים בעיכול השומנים ונותנים הרגשת שובע – נמצאים בפירות ובקליפה של שיבולת השועל.
סיבים בלתי מסיסים: - מפעילים את מיצי העיכול, נותנים תחושת שובע ואינם סופחים מים.

נושא נוסף וחשוב מאוד הוא משק המים:
המים מהווים 60% מגופנו, אולם הורים רבים מעניקים חשיבות רבה לתפריט היומי של הילד, ללא תשומת לב לנושא השתייה. פעמים רבות הילד מתחיל את היום עם שתייה מתוקה או חלבית כמו שוקו. מוצרי החלב והמשקאות הממותקים אינם יכולים להחליף את הצורף הבסיסי במים, בעיקר בשעות הבוקר כאשר הגוף נמצא בצום מספר שעות [במהלך הלילה גופנו מאבד נוזלים]. חשוב מאוד להתחיל את היום בשתיית מים או בשתיית תה שעיקרו מים.

הורים דואגים מאוד להיגיינה של הילד ובעיקר בארצנו החמה דואגים לרחוץ את הילד מידי יום, אולם אין דגש על נושא ההיגיינה הפנימית.

למים מספר תפקידים:
1. בהמסת חומרים
2. בפירוק החומרים
3. בהובלת חומרים
4. בעיכול המזון

כאשר הגוף מאבד נוזלים, קיימת סכנת התייבשות והגוף משגר איתותי הזהרה, בגוף מתרחשים שינויים פיסיולוגיים המשפיעים על תפקודו התקין של הגוף המשפיעה על הריכוז, על הפעילות הגופנית והפעילות היומיומית.

לסיכום:
אחרי לילה בו הגוף נמצא במצב של צום, חשוב לשים דגש על ארוחת הבוקר, על אכילת מזונות פחמימתיים המכילים סיבים תזונתיים וכמובן, לא לשכוח לשתות ולצייד את הילד בבקבוק שתייה למשך היום.
_________________________________________
כוכבית דוידיאן Ms.c תזונאית מומחית המתמחה בתזונה לילדים, נשים בהיריון ולאחר לידה.


נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved