חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> התפתחות הילד >> שחייה לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז / אורי סלע
שחייה לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז / אורי סלע
כיום אנו רואים שליותר ויותר ילדים ישנה הפרעת קשב וריכוז ADDחלק מהילדים עם ADD יש גם ADHD [היפר אקטיביות] , הפרעה זו ניתנת לאבחון כבר בגיל צעיר מאוד של שלוש שנים ולפעמים אף לפני כן. כמו כן, חשוב לציין שככל שאנו גדלים כך הריכוז שלנו עולה כאשר הריכוז שונה מילד לילד ואדם לאדם. אורי סלע בוגר ביה'ס וינגייט למדריכים ומאמנים במגמת שיקום נכים והידרותרפיה המנהל את בית הספר עולם המים, מספר שכאשר התחיל לטפל בילדים עם בעיות קשב וריכוז ונחשף לכל הסממנים של הבעיה, נדהם לגלות שרק עתה, בגיל 25, כילד סבל מבעיית קשב וריכוז ודרך השחייה הצליח להתרכז בלימודים ולהגיע להישגים.

איך לדעת האם לילד יש ADD ?
ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז ניתן לאבחן אותם כילדים המוותרים בקלות על ביצוע משימות, מטלות ותחביבים, התחמקות מהגיון, וחוסר מסוגלות להתמקד בנושא לאורך זמן. כמו כן, ישנם קשיים בשמירה וניהול של הזיכרון לטווח הקצר ולטווח הארוך וכן קשיים בקבלת החלטות. קיימים גם קשיים בהבחנה בין גירויים חיצוניים מתחרים, וכן כישורי האזנה לקויים. לעיתים קרובות הם מתפרצים לדברי אחרים, משנים את הנושא באופן פתאומי, ומתקשים ביכולת לנהל תגובות רגשיות, מגיבים בצורה מוגזמת לדפוסי רצף דיכוי עצבי, חסרי יכולת לשמור על התנהגות חברתית נאותה, לעיתים קרובות מפריעים בביה'ס ומתקשים במעקב אחר הוראות והנחיות.

לדבריו של סלע לימוד שחייה של ילד הסובל מתופעת ADD שונה כלל ועיקר מלימוד שחייה רגיל. ילד שכזה אשר יתבקש לעשות תנועה מורכבת כ- 20 פעם, ישתעמם ולא ירצה להמשיך, אולם, אם נדאג לאתגר אותו לדוגמא על-ידי הסבר שאחרי כל עיגול של הידיים ננסה לפתוח לו את הידיים ונראה האם הוא חזק או חלש, ברור שהוא ירצה להראות שהוא חזק ואז הוא יעשה את אותם 20 עיגולים בצורה הרבה יותר טובה ולא ישתעמם. כמו כן, לרוב משלבים תרגילים רבים בשיעור ומשתדלים לשנות תרגיל לפני שהילד יאבד את הריכוז ואז בשיעור שלאחר מכן חוזרים כמעט על אותו רצף תרגילים. כך, מצליחים הילדים לארגן את הזמן יותר טוב ומבינים יותר את התרגילים עד כדי כך שתוך זמן קצר הם אפילו המדגימים בשיעור. מהלמידה האישית של אורי סלע הוא יכול לומר שבתור ילד עם בעיית קשב וריכוז השחייה שינתה לו את החיים בצורה יוצאת דופן.
__________________________________________
עולם המים מנוהל ע'י אורי סלע, בוגר ביה'ס וינגייט למדריכים ומאמנים במגמת שיקום נכים והידרותרפיה. אורי הוא שחיין נבחרת לשעבר ומדריך ותיק בתחום הייחודי של לימוד ואימון שחייה לתינוקות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים. המדריכים בעולם המים הם שחייני עבר שחוו אלפי שעות אימון ולימוד במים. המדריכים בנוסף להכשרתם המקצועית נבחרו בגלל אהבתם הרבה למים ללימוד לטיפול והדרכה.


נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved