חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> התפתחות הילד >> כבוד לתינוקות- יש דבר כזה / יפעת צאיג
כבוד לתינוקות- יש דבר כזה / יפעת צאיג
תינוק ככל אדם זקוק למרחב ולהתנסות כדי להתפתח. למרות המראה חסר האונים כוח הרצון והמניע להתפתחות של תינוקות הוא בלתי נדלה. מהי התפתחות? מאמץ התפתחותי מלווה כל תינוק מיום היוולדו. הצורך שלו לאכול, לגדול להתפתח מוטורית ושכלית הוא כוח אבולוציוני חייתי המניע אותו להתקדם. לכן ככל שאנו מקלים על התינוק בדברים שהוא מתקשה בהם ויכול לבצע אותם אנו מונעים את התפתחותו. אנו כהורים צריכים לכבד ולהעריץ את כוח הרצון המלווה את ההתפתחות הראשונית והמדהימה הזו. בהצלחה לכולם.

העניקו לתינוקכם פרטיות מרחב וזמן- הוא זקוק לכך כדי לחקור את עצמו וסביבתו. וגם אתם כהורים זקוקים לפרטיות מרחב וזמן לבד. כאשר יהיה גם לכם וגם לתינוק פרטיות ומרחב מספיקים תוכלו לראות את זמן הטיפול בתינוק כזמן איכות ולא עבודה קשה ובלתי נעימה.
למדו את דרכי התקשורת הייחודיים של התינוק- בכי, קולות מילים, תנועות, הבעות פנים. ולמדו את התינוק את דרכי התקשורת הייחודית לכם- הגיבו בצורה עקבית ככל שניתן לאות חיוב ולאות שלילה.
כבדו את תינוקכם כאדם- נסו להקשיב לו באמת להתאים את עצמכם לצרכיו. כבדו את רגשות התינוק ואת זכותו להביעם: להיות עצוב, כועס, אי נוחות, מרמור. למרות הקושי לראות את תינוקכם לא מרוצה, התנהגות זו חיונית בשבילו להתמודדות בחיי היום יום עד שירכוש את השפה במלואה. העניקו לו כוחות להתמודדות, בכך שתשקפו לו את הסיטואציה ותסבירו למה מבלי להיות שיפוטיים. ספרו לילד את מהלך מחשבתכם למרות שהוא לא תמיד יבין אותם, אפשרות זו תלמד אותו דרכי חשיבה בעתיד.
ערבו את תינוקכם בטיפול בו- שחקו עם הילד תוך כדי טיפול דברו עימו והסבירו את מעשיכם בכל שלב. הידיעה על שלבי הטיפול תעניק לו תחושת ביטחון ומודעות פיזית ורגשית לתהליך ותחושת עבודת הצוות תלווה אותו כל חייו.
השקיעו בהתפתחות הפיזית והקוגניטיבית- עזרו לילד לפתח את הפוטנציאל שלו מבחינה פיזית ושכלית. ראו אותו כאישיות שלמה והסתכלו על ההתפתחות הכללית.
עזרו לילדכם לבנות תחושת ביטחון- תחושת הביטחון נבנית על ידי התנהגות מהימנה ועקבית. אמרו לו כשאתם הולכים או מתרחקים, היו רגישים לשלבים בהם הוא זקוק לכם יותר. אל תעשו דברים מאחורי גבו , תנו לו את הכבוד לסרב- לא לדחוף כפית של אוכל כשהוא מרוכז במשהו אחר, או לחמוק מהחדר בלי לומר- תחושת הוודאות והשליטה במצב תגרום לתחושת ביטחון שתלווה אותו כאדם בוגר השולט בחייו.
הניחו לילד להתפתח בקצב האישי שלו- העניקו חופש פיזי ומנטאלי להתנסות, גם אם קשה לתינוקכם, האמינו בו שידע מה טוב ביותר עבורו.
הדגימו התנהגות שאתם רוצים ללמד- כדי לשמור על אוירה משפחתית רגועה יש להדגים התנהגות במקום להטיף. היו מודעים לכך שהילד עוקב אחרי התנהגותכם ומאמץ את גישתכם לחיים לכן השתדלו לנהוג באופן תואם בין התנהגותכם לחינוך שאותו אתם רוצים להעביר.
היו קשובים- אל תתנו לילד דברים שהוא לא מראה שיש לו צורך בהם. אל תקנו משחק נוסף לפני שהילד מבקש או מראה סימני התעניינות, או מחסור בגירויי. שמחו עליו שידע להביע את עצמו גם אם הוא עדיין לא מבטא זאת בצורה מילולית- הבעה זאת תלמד אותו להביע את עצמו גם בעתיד.
היו כנים ביחס לתחושתכם- אמרו את תחושותיכם הכנות, הילד חש בתחושות אלה ואמירת דבר שונה מתחושתכם גורם לו בלבול רב. לכן היו ערים למסרים כפולים, והיו כנים עם רגשותיכם מול ילדיכם. הכנות תאפשר לכם קיום יחסים מכבדים אמיתיים וכנים המאפשרים תקשורת פתוחה.
__________________________________________
יפעת צאיג- M.A בייעוץ ופסיכותרפיה,
יועצת משפחתית זוגית מומחית בטיפול במצבי משבר

נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved