חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> התפתחות הילד >> הפרעות קשב וריכוז בילדים / ד'ר יגאל גליקסמן
הפרעות קשב וריכוז בילדים / ד'ר יגאל גליקסמן
קיימים ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. לא תמיד מצביעות הפרעות אלה על חסך שכלי כלשהו. הן יכולות לנבוע מסיבות שונות. לדוגמה, הילדים יכולים להיות היפר-אקטיביים [פעילים באופן קיצוני] ללא קשיי ריכוז, להיות עם קשיי ריכוז ללא היפראקטיביות, או לסבול משני הדברים גם יחד.

הסיבות לכך שונות. אחת מהן היא פעילות מוחית חריגה. גלי המוח הדומיננטיים אצל ילדים אלה הם גלי המוח האיטיים יותר, הקרויים גלי טיתא, בעוד שלשם הריכוז זקוקים הילדים לגלי ביתא. לכן, על מנת להתרכז, עליהם להילחם בגלי הטיתא, ילדים אלה עשויים לחוש אי-שקט הבא לידי ביטוי בפעילות-יתר, אבל גם אלה שאינם פעילים מדי מתקשים מאוד ללמוד או לשבת במשך דקות ארוכות באותו המקום.

גירויים חיצוניים מסיטים בקלות את תשומת לבם, הם אינם מצליחים להקשיב לדברים שנאמרים להם. ידיהם ורגליהם נעות באי-שקט גם כשהם יושבים, הם עשויים להפסיק פעילויות בטרם סיימו אותן, מתקשים להתרכז במשחקים, נוטים לדבר מהר ולהתפרץ לדברי אחרים, ומאבדים בקלות חפצים שונים.

לעתים קרובות ניתנות לילדים הללו תרופות שמטרתן לשנות את פעילותם של גלי המוח; אך כמו לכל תרופה, גם לתרופות אלה תיתכנה תופעות לוואי - ומלבד זאת, אין בתרופה שום אלמנט לימודי המשנה את התנהגותם של הילדים. בעזרת שיטת הביופידבק יכולים הילדים הללו ללמוד לשנות את פעילותם של גלי המוח המפריעים להם ולהעלות את אלה התורמים לריכוז.

לילדים הללו מותאמות תוכנות מיוחדות, ותוך כדי משחק המתרחש על המסך - למשל, משחק כדורסל, או מבוכים שדרכם יש להעביר בעל-חיים - משנים את גלי המוח שלהם. זאת משום שהכדור נע רק אם הילד משדר גלי מוח איטיים. כל אחד יכול למצוא את הדרך שבעזרתה ישלוט על גלי הביתא של מוחו [המסייעים לריכוז] ויפחית את גלי טיטא [המדכאים אותו]

שיטת הביופידבק הופכת את הילדים הללו לשותפים פעילים בתהליך הטיפולי. בניגוד לטיפול תרופתי, המפתח תלות ואינו יוצר אצלם תהליך של למידה, טיפול בשיטת הביופידבק מאפשר למידה חווייתית שאינה דועכת. הילדים לומדים לתפקד טוב יותר - ובכך תורם הביופידבק לשיפור משמעותי באיכות חייהם בכלל וברמת הישגיהם בלימודים בפרט.

ילדים עם קשיי ריכוז - כמה עצות להורים:

תנו לילד לחוש שייך למשפחה. הוא אינו נטע זר בה.
צאו מדי פעם לחופשה ללא הילדים. חופשה כזו תאפשר לכם לצבור אנרגיה ולשוב רעננים וחזקים יותר. ילדים עם קשיי ריכוז מתקשים בדרך-כלל לתכנן את סדר יומם. לכן, ארגנו את חיי המשפחה לפי לוח זמנים קבוע ככל האפשר.
ספקו לילד אמצעים לפרוק את האנרגיה שלו: שק אגרוף, מכשירי כושר, חוגי קרטה, וכדומה.הטילו עליו משימות קצרות, ברורות ומובנות.
השתדלו שהילד לא יגיע למצב של עייפות-יתר. במצב כזה שליטתו העצמית המועטה פוחתת - והוא כל כך זקוק לה!

הפחיתו במידת האפשר את כמות הגירויים שהוא נחשף להם במשך היום, ואת עוצמתם.
בשלבים הראשונים, מוטב לא ללכת אתו למקומות ציבוריים שבהם יצפו ממנו השאר להתנהגות מסוימת, כגון אולמות קונצרטים ומוזיאונים.

מתוך הספר: ביופידבק הכוח בידך / ד'ר יגאל גליקסמן, מומחה לטיפול בשיטת הביופידבק והנוירופידבק, מוסמך לחינוך מיוחד, מדריך ומטפל מוסמך ביצירה והבעה, מוסמך לטיפול זוגי ומשפחתי, מוסמך לטיפול בשיטת ה-EMDR

נושאים קשורים:

הבית של תמר - לימודי עזר ללקויי למידה
  לחץ/י כאן לפרטים נוספים   



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved