חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> תזונה ובריאות >> הומיאופתיה והולדת אח / יאיר שריון
הומיאופתיה והולדת אח / יאיר שריון
עבורנו, ההורים, לידת בן או בת, היא בדרך כלל מקור לאושר רב. עבור אחיו ואחיותיו של אותו אח או אותה אחות חדשים, יכול האירוע להיות מקור לסבל ולתסכול.

הומיאופתיה היא מדע ריפוי הוליסטי. כלומר, אנו רואים בכל אדם ישות שלמה, המורכבת ממספר רבדי קיום, המקיימים ביניהם יחסי גומלין והכרוכים זה בזה ללא הפרד. התרופה ההומיאופתית, המהווה תמהיל של חומר טבעי אחד, מטפלת בו זמנית בכל רבדי הקיום הללו, כך שהשיפור הנצפה הוא כולל ועמוק.

.
הומיאופתיה היא גם מדע ריפוי אינדיבידואלי. כלומר, תגובתו הייחודית של כל אדם ביחס לסיטואציה חיצונית, גופנית או נפשית, היא המהווה עבורנו את הבסיס לבחירת התרופה המתאימה. כך, בלידת אח חדש, יגיב כל אחד מבני הבית בצורה שונה, צורה המיוחדת לו. בדרך כלל, יעבור האירוע בשלום, אך לפעמים הוא עשוי להוות זרז להופעתם או להתגברותם של סימפטומים, אצל מי מבני הבית. ישנם ילדים שיהפכו יותר אלימים, חצופים וקשים לניהול. יהיו ילדים שיגיבו בעצבות והתכנסות. יהיו ילדים שיגיבו בפריחה, קוצר נשימה או מחלה גופנית אחרת. אצל אחדים נראה כאמור החמרה בסימפטומים מוכרים ואצל אחרים הופעתם של סימפטומים חדשים שלא הכרנו קודם.

.
הקצנה מסוימת בנטיותיו הרגילות של הילד, או אפילו הופעת סימפטומים חדשים, החולפים כעבור זמן קצר, עשויה להעיד על בריאות טובה: הילד הגיב לקושי ולאחר תקופת הסתגלות קצרה חזר לאיזון הרגיל שלו. אולם, אם תגובתו של הילד היא קיצונית מאוד [נפשית או גופנית], או שהיא נמשכת לאורך זמן רב, זה הזמן שבו יש לבוא לעזרתו ולתת לו את התרופה ההומיאופתית המתאימה לו.

.
ניתן לפיכך להתייחס לקושי המסוים שעלה עם לידת האח/ות החדשים כדבר חיובי: מצב זה למעשה הוציא לאור והבהיר נטיות חולניות מסוימות שהיו חבויות אצל מי מאחיו ואחיותיו. טיפול הומיאופתי מדויק, בשלב כה מוקדם בחייו של אותו הילד, יש בו כדי להבטיח המשך גדילה בריאה יותר ומניעה של מחלות שעוד מחכות לו בהמשך חייו. כמו כן, לטיפול מוצלח בשלב זה של חיי המשפחה, יש השלכות חיוביות מאוד על היחסים בין האחים ומכאן גם על שלום הבית כולו.

.
יאיר שריון, עובד בקליניקה באזור המרכז, מלמד הומאופתיה במכון הישראלי להומאופתיה קלאסית בתל אביב.


נושאים קשורים:

הבית של תמר - לימודי עזר ללקויי למידה
  לחץ/י כאן לפרטים נוספים   



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved