חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> טיפול בילדים >> הורות אמפתית / ורד שפרונג - קופליק
הורות אמפתית / ורד שפרונג - קופליק
אני מאוד זריז וספורטיבי ובני איטי, מסורבל וכבד - קשה לי עם זה.....
לאחר שלושה בנים נולדה בתנו, כל השנים חלמתי על חוגי בלט והילדה רוצה רק רכיבה על סוסים - אני כל כך מאוכזבת.....
אני רוצה את הטוב ביותר עבור ילדי, אני מקווה שהוא ימשיך את מה שאני לא סיימתי .....

.
לרוב ההורים יש רשימה מוכנה של ציפיות וחלומות עבור ילדיהם, רשימה אשר מקורותיה מגיעים מההתנסויות שלנו ומחלומות לא מוגשמים שלנו, ממי ומה שהיינו כילדים, מנטיותינו, אמונתנו ודעותינו. מערכת ציפיות זו לא תמיד מתאימה לכישוריו, יכולותיו ונטיית ליבו של הילד. על אף הכוונות הטובות, ההורים מפעילים לחצים כבדים או מטמינים מוקשים לילדיהם. כלומר, הורים דוחפים את ילדיהם לפעילויות ועיסוקים שלא תמיד מתאימים לילד, נכונים לו וליכולות שלו או פעילויות שלילד אין עניין בהן. הורים מבזבזים אנרגיה רבה בניסיונות שכנוע, שמלווים בתחושת קשות כשהתוצאה היא הורה וילד מאוכזבים ומתוסכלים. הילדים אינם מעמידים בספק את הציפיות, אך הם בהחלט מרגישים שהם אינם עומדים בציפיות ומשהו לא בסדר בהם!

.
על ההורים מוטלת החובה להיות מסוגלים להכיר בעובדה כי ילדם הוא אכן יחיד ומיוחד על כשרונותיו ונטיית ליבו המיוחדת רק לו. זאת ההורות האמפתית במיטבה - המזהה את רגשותיו של הילד, מבינה את התנהגותו, ערה ליכולות שלו ומעודדת אותו מתוך אהבה. גבול דק מפריד בין דרבון ילד להשתדל מאוד בתחום שאנו מתכננים עבורו [אך לא בהכרח מתאים לילד], לבין תחושת הכישלון שעלולה להיווצר אצלנו ואצל הילד ופגיעה בהערכה העצמית של הילד והערכתנו אליו. לעומת זאת, חיזוקים על מאמצים שהושקעו ולאו דווקא על הישגים, משפרים את ההערכה העצמית ומגבירים מוטיבציה. הערכה עצמית נבנית ומתפתחת על ידי שתי אמונות בסיסיות: אני אהוב ללא תנאי! אני בעל יכולת ויש לי מה להציע!

.
האהבה וההערכה ההורית הן החמצן של הילד, ילדים יחושו מיד באהבה בלתי מותנית וירגישו בטוחים יותר. טיפוח אווירה תומכת במשפחה ומערכת ציפיות מציאותית המתייחסת לייחודו של הילד ומתאימה ליכולתו, תגדיל את הסיכוי כי הילד יגדל עם תחושת ביטחון ורצון להתמודד עם תחומים רבים בחייו. אמצעי עזר מומלץ להפנמת הגישה וטיפוח יכולת ההכלה אצל ההורים וגם הילדים הם ספרי הילדים העוסקים הנושא, אחד מהם הוא: להיות אחר זה בסדר [טוד פאר, הוצאת כתר] המציג דמויות שונות בציורים יפיפיים, אשר נתפסות בחברה כאחרות, והספר נותן להן מקום כי להיות אחר זה בסדר!

.
ורד שפרונג-קופליק - מרצה ומנחת קבוצות הורים בתחומי האינטליגנציה הרגשית, תקשורת בין אישית ושפת גוף.

נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved