חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> רפואה משלימה >> הומיאופתיה וילדים / יאיר שריון ושירה רובינס שריון
הומיאופתיה וילדים / יאיר שריון ושירה רובינס שריון
כשהחורף בפתח, אני מקבל טלפונים מהורים, שילדיהם מבלים יותר בבית מאשר בגן. השאלה היא, אם כן, מה צופן לנו החורף וכיצד ניתן לעבור אותו בשלום? ליקטתי מספר שאלות נפוצות העולות במהלך מפגשים עם הורים.

מהי הומיאופתיה?
הומיאופתיה היא שיטת ריפוי בת כ-200 שנה, שמקורה בגרמניה. הומיאו פירושו דומה, ו-פתיה פרושה מחלה. כלומר תרופה הומיאופתית דומה למחלה, ובכך מעוררת את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף להתגבר עליה. הטיפול ההומיאופתי מתייחס למכלול הסימפטומים של החולה והתרופה ההומיאופתית מביאה לשיפור ולריפוי בכל הרבדים בו זמנית: גופנית, רגשית ומנטלית.

איך תרופה יכולה לשפר את החיסון הטבעי?
התרופה ההומיאופתית פועלת כחיסון. המחלה הדומה מעוררת את מערכת החיסון הטבעית להתמודדות יעילה יותר עם נטיות חולניות מולדות ונרכשות.

האם ההומיאופתיה מטפלת גם בוירוסים או בחיידקים?
ההומיאופתיה מטפלת באדם. היא מחזקת את המערכת החיסונית ומזרזת את תהליך ההחלמה, זאת על מנת שהגוף יוכל להתגבר בעצמו על כל פולש חיצוני [וירוסים, פטריות, חיידקים והשפעות סביבתיות שונות].


בני סובל מדלקות אוזניים חוזרות......
בני סובל מדלקות אוזניים חוזרות. כשהדלקת מופיעה הוא צורח נורא, שום דבר לא עוזר וחייבים לקחת אנטיביוטיקה. מה להומיאופתיה יש להציע במצבים כאלו? אחלק את התשובה לשני חלקים: החלק האקוטי והחלק הכרוני: 1. במצב אקוטי, כלומר, תוך כדי ההתקף, ניתנת תרופה ספציפית שמביאה להחלמה מהירה מאוד [דקות עד שעות]. ההחלמה המהירה מתרחשת הודות לגירוי המדויק של מערכת החיסון הטבעית של הילד. 2. במצב כרוני, היינו מצב החוזר על עצמו מספר פעמים בשנה: כאן יש לערוך אבחון מדויק העורך כשעתיים, להתאים לו תרופה שתטפל בו בכל הרמות [גופנית ונפשית] ובכך ימנעו דלקות האוזניים החוזרות.


כמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות?
ההשפעה מתחילה מרגע נטילת התרופה, אולם את התוצאות נראה בהתאם לחומרת הבעיה והגיל. במצבים כרוניים צריך לראות מגמת שיפור תוך מספר שבועות ואילו במצבים אקוטיים, בטווח של דקות עד מספר שעות.

ממה עשויות התרופות ההומיאופתיות?
תרופות הומיאופתיות עשויות מחומרים טבעיים בלבד: צומח, דומם, או מן החי. כל תרופה מופקת מחומר טבעי אחד ועוברת תהליך מיהול סידרתי, כך שהמינון הוא זעיר ביותר.


האם לחסן את הילדים בחיסון נגד שפעת?
כאמור, תרופה הומיאופתית פועלת כחיסון טבעי כך שהיא יכולה לבוא בהחלט במקום החיסון המוצע על ידי קופת החולים. היתרון בתרופה ההומיאופתית שהיא מחסנת את הילד בכל הרמות ומחזקת את החיוניות הכללית שלו. ישנם תוספי מזון ותרופות הנמכרות בבתי מרקחת ללא מרשם רופא המחזקות גם הן את החיסון הטבעי. ניתן להיעזר בהן מדי פעם אך לא כדי לעשות בהן שימוש קבוע. בעקרון, כל תרופה שצריך לקחת באופן קבוע, סימן שהיא לא באמת מרפאה אלא רק מספקת הקלה זמנית. תרופה הומיאופתית מקבלים אחת למספר שבועות או חודשים היות והיא פועלת כחיסון יעיל.

מה בנוגע לחום, מתי להוריד אותו?
חשוב להבין, שחום אינו מחלה, כי אם רק חלק מהתגובה החיסונית הבריאה. עליית החום מסייעת לגוף להתמודד עם החיידק או הווירוס ביתר יעילות. ככל שהחום גבוה יותר, כך סביר שהתגובה היא יעילה יותר. הורדת חום מלאכותית משבשת את ההתגוננות עם המחלה ועלולה להאריך אותה שלא לצורך. הדבר החשוב ביותר לדאוג לו בעת מחלה הוא לא החום אלא המצב הכללי של הילד וכמות הנוזלים שהוא צורך. כל עוד הילד חיוני ושותה די נוזלים אין צורך להוריד לו את החום.


מה היתרון של ההומיאופתיה?
היתרונות הבולטים של ההומיאופתיה הם: התרופה מחזקת את החיסון הטבעי של הגוף ובכך מרפאת מחלות קיימות ומונעת את חזרתן, התרופה ניתנת אחת למספר שבועות או חודשים, אין לתרופה ההומיאופתית תופעות לוואי, היא עשויה מחומרים טבעיים בלבד, היא פועלת בו זמנית בכל הרמות: גופנית ונפשית. למשל, ילד שסובל מחזרה של דלקות אוזניים, הרטבת לילה והפרעות התנהגות.
טוב שיש אנטיביוטיקה, נורופן ואקמולי, אבל חשוב לא להשתמש בהן באופן יומיומי ולהשאיר אותן רק כקו אחרון בטיפול.

באיזה מחלות מטפלת ההומיאופתיה?
ההומיאופתיה מטפלת בכל מחלה ובכל גיל, מינקות ועד גיל הזהב. המצבים השכיחים אצל ילדים שמגיבים טוב לטיפול הומיאופתי הם: שפעת, נזלת כרונית, שיעול, אסטמה, דלקות עיניים, שלשולים, עצירות, הקאות, בעיות עור שונות, בעיות התנהגות, חרדות, בעיות שינה, בעיות בבקיעת שיניים, הפרעות אכילה, תפרחת חיתולים, בעיות גדילה, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

ילדים בגן נדבקים במחלות.... מה לעשות?
בכל גן ילדים נדבקים בהקאות ושלשולים. זה ויראלי והרופא אמר שאין מה לעשות ורק לדאוג לנוזלים. מה לעשות?
בכל גן ילדים נפגשים עם החוויה לפחות פעם בשנה. אתן דוגמה מהגן של ביתי. וירוס תקף את הילדים בגנה, מתוך כל הילדים הופיעו כ 20%. כל הילדים בילו בביתם] היו גם כאלה בבית חולים לשם עירוי נוזלים]. אחת האימהות פנתה אלי ואמרה שהיא אחרי חופש מהעבודה בגלל תחלואי בנה הבכור, ואין סיכוי לחופש נוסף. אבחון קצר הצביע על תרופה מסוימת. שוחחתי עם האם כעבור שעה מנטילת התרופה. לילדה חזרו הכוחות, היא ישבה ואכלה צלחת עוגיות, ולמחרת היא הגיעה לגן שמחה וטובת לב, ואמה כמובן...לעבודה.

זה נשמע כמו קסם, תרופה אחת שמטפלת בכל הבעיות?
זה לא קסם, זו הרפואה השלמה, ההוליסטית [שלם=whole]. ההתאמה של התרופה המדויקת ביותר היא קשה מאד להומיאופת, וכמובן שלא תמיד נותן ההומיאופת את התרופה הנכונה ביותר כבר בפגישה הראשונה, שכן אנשים הם מורכבים מאד. אולם, תרופה הומיאופתית מדויקת גורמת לשינויים ולהחלמה בכל הרמות. לפעמים השינוי הוא מיידי ונראה כמו קסם ולפעמים יותר הדרגתי.

.
יאיר שריון - עובד בקליניקה באזור המרכז, מלמד הומאופתיה במכון הישראלי להומאופתיה קלאסית בתל-אביב.


נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved