חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- תקופה רומית קדומה בעין יעל

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר


המחשב תורם ללמידה

תלמידים שלמדו גיאומטריה באמצעות תוכנה ממוחשבת שיפרו את הישגיהם ב-26%, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה על ידי , ד'ר מיכל מימון ארז. התוכנות האינטראקטיביות מאפשרות לתלמידים ללמוד בצורה התנסותית באמצעות יצירת אוסף מגוון של דוגמאות ממוחשבות לצורות גיאומטריות. למידה בדרך זו באמצעות תיווך מודע של המורה מסייעת לבניית ידע חדש. עם זאת, למורה עדיין תפקיד חשוב בהכוונה של הילדים לשאלות שהם צריכים לשאול כדי ליצור ידע חדש.

במחקר, בהנחיית פרופ' מיכל ירושלמי, נבדקו תלמידים בכיתה ה' שלמדו על קשרים הירארכיים במשפחת המרובעים בעזרת תוכנת גיאומטריה אינטראקטיבית. התלמידים מילאו שאלונים לפני ואחרי תהליך הלמידה, עם חלקם נערכו ראיונות איכותניים בתום תקופת הלימוד ואחרי 11 זוגות של תלמידים נערך מעקב מצולם בזמן הלמידה.

החוקרת בחנה את היעילות של התוכנה הממוחשבת בשתי אפשרויות ליצירת דוגמאות ממוחשבות. בראשונה יכלו התלמידים ליצור דוגמאות לצורות ממשפחת המרובעים באמצעות מניפולציות עם העכבר. בשנייה יכלו התלמידים לקבל לפי דרישה דוגמאות לצורות ממשפחת המרובעים, שלא ניתנות לשינוי. הממצאים הראו כי התלמידים שלמדו בתוכנה הסטאטית שיפרו בצורה ניכרת את הישגיהם יחסית לרמתם הראשונית. לדברי החוקרת, התלמידים שלמדו בעזרת התוכנה הדינאמית אומנם לא שיפרו את הישגיהם בצורה מובהקת, אולם התברר שהלמידה האינטראקטיבית הייתה משמעותית עבורם.

עוד נמצא כי בתם המערך הלימודי 80% מהתלמידים שלמדו בצורה בתוכנה הסטאטית יצרו והבינו את ההקשרים ההירארכיים הנכונים במשפחת המרובעים. בקרב התלמידים בתוכנה הדינאמית, 50% מהתלמידים יצרו והבינו את הקשרים ההירארכיים הנכונים.

לדבריה של ד'ר מימון ארז, למרות ההצלחה של התוכנות הממוחשבות, למורה עדיין תפקיד חשוב ומשמעותי. המחקר הראה כי התלמידים משתמשים בכלים האינטראקטיביים שמאפשרת להם התוכנה, אולם במקרים מסוימים היא לא תמיד 'משכנעת' כדי לגרום להם לשנות את הנחות היסוד עימן הגיעו. בנקודה זו ישנה חשיבות רבה למורה בתהליך הלמידה. עליו להיות מודע למכשולים הקיימים בלמידה בסיוע תוכנת גיאומטריה דינאמית ובשאילת השאלות המאתגרות כדי לקדם את הלמידה ולבנות ידע חדש בעקבות ההתנסות.

לטענתה, היתרון של תוכנות ללימוד גיאומטריה הוא בכך שהילדים יכולים בקלות ליצור אוסף גדול ומגוון של דוגמאות לצורות גיאומטריות, זאת בניגוד לסרטוט עם גיר על הלוח או בעפרון ונייר. אפשרות זו מעניקה יתרון ברור של המחשב ולכן חשוב לשלבו יותר בבתי הספר בישראל.




  הדפס          שלח לחבר        ילדים





עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved