חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- תקופה רומית קדומה בעין יעל

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר


גן ללא גן

גם להישאר עם הילד בבית וגם להעניק לו מסגרת של גן? מסתבר שהיום הכל אפשרי.
החל לו עוד בוקר שגרתי עם העולל שלך ואין לך מושג איך את הולכת להפעיל אותו, את עצמך ואת מי שצריך בכדי לשרוד את היום. כמובן שהקטנטנים שלנו הם ברכה, אך מי לא תסכים איתי שאמא יכולה להשתגע יום יום בבית מבלי לדאוג לתעסוקה כלשהי.

ככל שהילד שלנו גדל אנו מרגישים שהוא זקוק ליותר תכנים וגירויים. גירויים שיתרמו לו בהיבט הקוגניטיבי, מוטורי וכמובן חברתי, רק שלא תמיד אנחנו בטוחות כיצד להעניק לו את אותו ערך מוסף. סיוון ומיטל בעלות מרכז 'מפגשים בכפר סבא הן מהחלוצות שהעניקו את השירות לאמהות הנשארות קצת יותר עם הילד בבית.

השתיים מאמינות שילדים הנשארים בבית עם אמהותיהם, זוכים לקבל בסיס וקרקע טובה יותר להתפתחות רגשית וקוגניטיבית, אך עם זאת לא ניתן להתעלם מהתרומה שיש למסגרת הגן עבור הפעוטות. האינטראקציה של הילד עם קבוצת-שווים קבועה ומתמשכת, ממצבת אותו בעולם ומספקת לילד את העידוד והדחיפה להתפתחות.

בגן הילד נחשף לפעילויות משתנות עם חומרים שונים ומגוונים, להפעלות ולתכנים המועברים על ידי הגננת. כל אלה ועוד מחברים את הילד לסביבה ולריתמוס החיים. אמנם את היסודות הטובים ביותר להתפתחות מקבל הילד מהבית, אבל למסגרת קבועה כמו גן יש יתרונות רבים שמקבלים ביטוי במסגרת 'לגן עם אמא'. השילוב של מסגרת גן עם נוכחותה המחזקת והאוהבת של האם יוצרים את השילוב המנצח.

הרבה ילדים נשארים עם אמא עד גיל שנה או שנתיים ובשבילם מאפשרים 'במפגשים' מסגרת תומכת שנותנת לאמא קצת מנוחה בחברת אמהות בשילוב עם חברה לקטנטנים. היום יותר ויותר אמהות היו רוצות להישאר עם הילד עד גיל חצי שנה ועל כן יש הצורך הגובר במסגרת מתאימה. סיוון מציינת כי אי אפשר להגדיר מהו הגיל האידיאלי להישאר עם אמא בבית, כי הגיל האידיאלי הוא ייחודי בכל משפחה, וקשור למצב המשפחתי, וליכולות של האימא. יחד עם זאת, היא מאמינה שילדים שנשארים בבית עם אמהותיהם מקבלים בסיס ויסודות טובים יותר להתפתחות רגשית וקוגניטיבית.

המודל החינוכי שעליו מבוססת המסגרת של 'גן ללא גן' נובע מהאמונה שהמתכון המנצח לילדות מאושרת בצד התפתחות וגדילה קוגניטיבית, מוטורית, רגשית וחברתית טובה, נובע משילוב של שני גורמים. האחד הוא תחושת הביטחון שמקנה הנוכחות האוהבת והמסורה של אמא לצד הילד והשני הוא מסגרת המעניקה איכויות ותכנים שרק גן וחברת ילדים קבועה ומתמשכת יכולה לתת לילד. את השילוב הזה אנו מיישמים ב'גן ללא גן'.

מפגש משותף בין אמהות המגדלות את ילדיהם בבית, מהווה באופן טבעי למפגש מעשיר ותורם, הן בשל העובדה שלאותן אמהות קל להבין ולהזדהות עם כל ההתלבטויות החיבוטים, לחצים וסיטואציות דומות שהן עוברות וחוות. מפגש מהסוג הזה מאפשר לאמא לפרוק את אותם רגשות ולהעלות את אותן הדילמות היומיומיות שאיתן היא מתמודדת.

בנוסף, אמא הנמצאת בסביבת אימהות אחרות תזכה לרכוש כלים נוספים, ללמוד מאמהות אחרות כיצד ניתן להתמודד ולהגיב למצבים שונים, ובכך תרחיב ותעשיר את מכלול הידע ורפרטואר התגובות שלה. וחוץ מזה, תודו שזה בכלל רעיון לא רע לשחרר את הסלון שלנו לשני ימי חופשה מכל הבלגאן שהקטנטן מותיר.[המפגשים מתקיימים בכל בוקר מלבד ימי א'].


  הדפס          שלח לחבר        ילדים





עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved