חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- תקופה רומית קדומה בעין יעל

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> הדרכת הורים >> התקפי זעם בגיל הרך / נעמה סבג שמש
התקפי זעם בגיל הרך / נעמה סבג שמש
גיל ההתבגרות של הקטנטנים מתרחש בדרך כלל בין גיל שנתיים לגיל שלוש. עקשנותם של הפעוטות בגיל זה מופגנת באופן שגרתי בהווי היומיומי: הילד החליט שהוא רוצה…ואם לא כך, יצרח ויבכה.
אז נכון, הילד שלנו אינו יוצא דופן וזו תופעה המאפיינת את הגיל, אך להתמודדות שלנו עם ההתנהגות ישנן השלכות.
עלינו להיות אסרטיביים ונחושים מול הילד. העקביות בתגובתנו למעשיו היא היחידה היכולה למתן את ההתנהגות.
כאשר ילד נוכח לדעת פעם אחר פעם שצרחות ושכיבה על הרצפה לא יגרמו לו להשיג את מבוקשו, הוא ילמד לבכות בכי האומר: 'אני כועס וזאת מחאתי', אך זה לא ילווה בהתפרצות דרמטית.
לעומת זאת, אם במקרה מסוים נתעקש ולא נוותר, אך בפעם אחרי ניכנע לדרישותיו, הרי שכך ניצור בלבול ונגרום לילד להבין ש'כדאי לנסות'. אולי הפעם אבא ואמא התרצו.
חשוב שכהורים נדע מה עקרוני ומהותי עבורנו, על מה לא נוותר, ועל מה אנו יכולים להבליג. אין טעם להיכנס לעימות עם הילד על כל דבר.
בנוסף, אם אתם יודעים מראש שאין לכם את הכוחות להתמודד ברגע זה, העלימו עין. אם תעירו תהיו חייבים להיות עקביים ולעמוד על דעתכם, לכן, במצב כזה עדיף שלא להעיר בכלל.
לא פעם ראינו ילדים הנמצאים עם הוריהם בקניות וכאשר ההורים מסרבים לקנות דבר מה, הילד נשכב על הרצפה, בועט ובוכה.
ההורים הנבוכים מתרצים, בשל מבטיהם של העוברים והשבים ונכנעים לילד כדי להשיג 'שקט תעשייתי'. כמובן, שזהו הפתרון הקל. במצב כזה יש להרים את הילד ולקחתו לרכב.
חינוך הוא דבר שנעשה גם בבית וגם כאשר יש 'קהל'. המיקום אינו משנה אלא המשמעות.
התקפי זעם באים לידי ביטוי גם כאשר מגיע חבר לביקור, אך הילד אינו מוכן לאפשר לו לשחק במשחקיו.
שני הילדים מתעקשים שלא לוותר, וההורים- מוצאים עצמם נבוכים ומנסים לשכנע את ילדם לשתף.
כמובן שזו הזדמנות טובה ללמד כישורים חברתיים, לאפשר לילד ללמוד נתינה ולהגדיר זאת תחת הכותרת של: 'ילד נדיב', 'ככה מתנהגים חברים' ו'לזה קוראים שיתוף פעולה'.
כדאי להכין את הילד מראש לבואו של החבר ולבדוק איתו עם איזה משחקים הוא היה מוכן לשתף ולתת לחבר לשחק.
משחקים שיעדיף לשמור לעצמו, כדאי שניקח ונאחסן בארון עוד לפני הביקור.
ברגע שמאפשרים לילד את הבחירה והעצמאות הוא מרגיש בוגר ובעל שליטה בנעשה. עמדת 'הילד החשוב' שניתנה לו זכות בחירה ודעתו חשובה תכונן בו בטחון עצמי ויכולת לפתח את כישוריו החברתיים.
דרך הקנייה ופיתוח האינטליגנציה הרגשית ניתן להתמודד עם כל קושי בגיל זה בצורה בריאה יותר.
בדוגמא האישית אותה נציג לנו, נקנה להם את יכולת האמפתיה וההבנה לרגשותיהם.

מאת: נעמה סבג שמש, יועצת שינה ומנחת הורים, מנהלת רשת ומכללת עידן ההורות.

נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved